Praca ze stałym stosunkiem V/f, sterowanie momentem
W przeszłości przemienniki { częstotliwości regulowały prędkością silnika w trybie otwartej pętli regulacji. Zastosowanie stałej charakterystyki regulacji V/f umożliwia zachowanie stałej proporcji między napięciem wyjściowym i częstotliwością. Przy tych warunkach silniki indukcyjne pracują ze stałym momentem w całym zakresie prędkości roboczej. W niektórych aplikacjach ta technika sterowania była wystarczająca.
Obecnie, dzięki rozwojowi zaawansowanych mikroprocesorów i układów przetwarzania sygnałów cyfrowych (DSP), możliwe jest sterowanie prędkością i momentem silnika z nieosiągalną dotychczas dokładnością. Falowniki serii MX2 korzystają z tych urządzeń, co pozwala wykonywać skomplikowane obliczenia matematyczne, wymagane do osiągnięcia wysokich wskaźników pracy. Aby pełnić wymagania konkretnej aplikacji, dostępny jest szeroki wachlarz krzywych regulacji momentu. W trybie pracy ze stałym momentem silnik pracuje w całym zakresie częstotliwości (prędkości) z tym samym momentem obrotowym. Zmienny moment, zwany również obniżonym momentem, podcza s pracy w średnim zakresie częstotliwości zmniejsza wytwarzany moment wyjściowego. Funkcja forsowania momentu pozwala w dolnej połowie zakresu częstotliwości na dodawanie do krzywych pracy ze stałym momentem i zmiennym momentem, dodatkowego momentu wyjściowego. Funkcja ustawienia krzywej momentu pozwala na określenie punktów, które definiują odpowiednią dla aplikacji charakterystykę momentu.