Falowniki OMRON - dystrybucja

Websystem - Zwoleń tel. 601-747-565

Profile prędkości

Falownik MX2 został wyposażony w zaawansowane funkcje regulacji prędkości. Graficzne przedstawienie tych możliwości pomoże zrozumieć znaczenie i skonfigurować wartości odpowiednich parametrów. W tej instrukcji przedstawiamy wykres prędkości, wykorzystywany w przemyśle (pokazany z prawej). W tym przykładzie przyśpieszenie to rampa do prędkości zadanej, a hamowanie to spadek prędkości aż do zatrzymania silnika.


Aby ustawić przyśpieszenie i hamowanie należy określić czas, który jest potrzebny do przyśpieszenia od stanu zatrzymania do maksymalnej częstotliwości (lub odwrotnie). Nachylenie charakterystyki (prędkość podzielona przez czas) przedstawia przyśpieszanie lub hamowanie. Wzrost prędkości odbywa się zgodnie z krzywą przyśpieszania, natomiast hamowanie zgodnie z krzywą hamowania. Czas przyśpieszania lub hamowania do danej prędkości zależy od wartości częstotliwości początkowej i końcowej.


 

Jednak nachylenie charakterystyki jest stałe, co odpowiada pełnej nastawie czasu przyśpieszania lub hamowania. Na przykład, pełna nastawa czasu przyśpieszania może wynosić 10 sekund - ten czas jest wymagany do przyśpieszenia od 0 do 60 Hz.

Falowniki Serii MX2 pozwalają na zapamiętanie 16 wstępnie zaprogramowanych prędkości. Możliwe jest przyśpieszanie lub wyhamowanie z dowolnej zadanej do innej wstępnie zaprogramowanej prędkości. Wielobiegowy profil ruchu (pokazany po prawej stronie) używa dwóch lub więcej wstępnie zaprogramowanych prędkości, które można wybrać za pomocą sygnałów zacisków wejść binarnych. W dowolnym momencie, z poziomu zewnętrznego systemu sterowania, można wybrać dowolną z zaprogramowanych prędkości pracy.


 

Wartość prędkości zadanej można wybierać dowolnie z zakresu dopuszczalnych prędkości. Do ustawiania prędkości zadanej może też służyć potencjometr panelu operatorskiego. Prędkość silnika może być zadawana także za pomocą sygnałów analogowych 0-10 V lub 4-20 mA.

Falownik umożliwia sterowanie pracą silnika w obydwu kierunkach obrotów. Oddzielne komendy ruchu do przodu FW i do tyłu REV pozwalają wybrać kierunek obrotów. Przykład profilu ruchu przedstawia ruch do przodu, po którym następuje krótszy ruch do tyłu. Za pomocą zaprogramowanych prędkości i sygnałów analogowych można sterować prędkością ruchu, natomiast za pomocą komend ruchu do przodu FWD i ruchu do tyłu REEV można wybrać kierunek przed rozpoczęciem samego ruchu.


 

 Notatka Falownik MX2 umożliwia napędzanie mechanizmów w obydwu kierunkach. Jednak nie jest zalecane stosowanie falowników MX2 w aplikacjach typu serwo, które do określenie kierunku ruchu używają bipolarnego sygnału zadawania prędkości.

 

Drukuj