Hamowanie w trybie wybiegu
Załączenie sygnału [FRS] powoduje, że falownik wyłącza wyjście i silnik rozpoczyna hamowanie w trybie wybiegu. Po wyłączeniu sygnału [FRS], gdy sygnał komendy RUN pozostaje wciąż załączony, falownik wznawia sterowanie pracą silnika. Hamowanie w trybie wybiegu zapewnia swobodę w wyborze trybu zatrzymywania i rozruchu silnika.
Jak pokazano na wykresach poniżej, w zależności od nastawy parametru B0888 po wyłączeniu sygnału [FRS] wznowienie pracy silnika odbywa się od 0 Hz (lewy wykres) lub od prędkości obrotowej silnika (prawy wykres). Najlepsze ustawienie zależy od wymagań aplikacji.
Parametr b003 służy do zaprogramowania czasu opóźnienia przed wznowieniem pracy z trybu hamowania w trybie wybiegu. Aby wyłączyć tę zwłokę, należy ustawić zerowy czas opóźnienia.
Kod funkcji | Symbol zacisku | Nazwa funkcji | Status | Opis |
11 | FRS | Hamowanie w trybie wybiegu | ZAŁ. | Załączenie sygnału powoduje wyłączenie wyjścia falownika, co załącza hamowanie silnika w trybie wybiegu |
WYŁ. | Falownik działa normalnie. Gdy załączona jest funkcja hamowania, silnik zatrzymuje się w trybie kontrolowanego hamowania. | |||
Dotyczy wejść: | C001~C007 | |||
Wymagane ustawienia: | b003, b088, C0011 do C017, | |||
Notatki: • Gdy wymagane jest, aby aktywnym poziomem sygnału [FRS] był stan niski (logika normalnie zamknięta), należy zmienić nastawę odpowiedniego parametru (C011 do C017), odpowiadającemu wejściu (od C001 do C007), do którego przypisano funkcję FRS. |