Przełączenie na zasilanie silnika z sieci zasilającej
W systemach o dużym momencie bezwładności obciążenia, funkcja przełączania zasilania silnika pozwala na przełączanie silnika na zasilanie z wyjścia falownika i z sieci zasilającej. Falownik może być używany do rozruchu i hamowania silnika, natomiast podczas pracy ze stałą prędkością silnik może być zasilany z sieci elektrycznej.
Aby aktywować tę funkcję, do jednego z zacisków wejść [1] do [7] (C001 do C007) należy przypisać funkcję CS („14"). Gdy przy załączonej komendzie Run wyłączony zostanie sygnał CS, falownik oczekuje przez czas ustawiony w pa-
rametrze (b003), dostraja częstotliwość wyjściową do prędkości silnika hamującego w trybie wybiegu i następnie przyśpiesza silnik do ustawionej częstotliwości.
Styczniki MC3 i MC2 są wyposażone w mechaniczną blokadę, zabezpieczającą przed ich jednoczesnym załączeniem. W przeciwnym razie falownik mógłby ulec awarii.
W przypadku zadziałania wyłącznika różnicowo-prądowego (ELB) z powodu zwarcia doziemnego, funkcja zasilania z sieci elektrycznej jest nieaktywna. Z tego powodu (jeśli jest to wymagane), do zasilania silnika z sieci elektrycznej zaleca się zastosowanie oddzielnego zabezpieczenia różnico-prądowego ELBC.
Do załączania wejść FWY, RVY i CSY należy stosować przekaźniki nisko-prądowe. Na wykresie poniżej pokazana jest sekwencja działania funkcji przełączania zasilania silnika na pracę przy zasilaniu napięciem sieciowym.
Jeśli podczas rozruchu silnika z dopasowaniem częstotliwości załączy się alarm nadprądowy falownika, należy zwiększyć czas opóźnienia załączenia silnika (b003).
Kod funkcji | Symbol zacisku | Nazwa funkcji | Status | Opis |
14 | CS | Przełączanie na zasilanie silnika z sieci zasilającej | ZAŁ. | |
WYŁ. | ||||
Dotyczy wejść: | C001~C007 | |||
Wymagane ustawienia: | b003, b007 | |||
Notatki: Falownik może rozpocząć rozruch silnika od 0 Hz, jeśli: • prędkość silnika jest niższa niż połowa częstotliwości bazowej lub • indukowane napięcie silnika szybko maleje. |