Zabezpieczenie termiczne za pomocą termistora
Wbudowane w silnikach termistory pozwalają na zabezpieczenie silników przed przegrzaniem. Wejście zacisku [5] pozwala monitorować rezystancję termistora. Gdy wartość rezystancji termistora podłączonego między zaciskami PTC (5) i L przekracza 3 kOhm ±10%, załączany jest alarm, falownik wyłącza wyjście i wyświetlany jest komunikat błędu E35. Ta funkcja umożliwia zabezpieczenie silnika przed przegrzaniem.
Kod funkcji | Symbol zacisku | Nazwa funkcji | Status | Opis |
19 | PTC | Termistorowe zabezpieczenie termiczne | ZAŁ. | Gdy pomiędzy zaciski [5] i [L] podłączony jest termistor, falownik sprawdza rezystancję termistora i w przypadku detekcji zbyt wysokiej temperatury załącza alarm (E35), co powoduje wyłączenie wyjścia falownika. |
WYŁ. | W przypadku wykrycia przerwy w obwodzie termistora, falownik załącza alarm i wyłącza wyjście silnika. | |||
Dotyczy wejść: | Tylko C001 |
Przykład (wymagana konfiguracja sygnałów wejść)
|
||
Wymagane ustawienia: | (żadne) | |||
Notatki: • Należy upewnić się, że między zaciskami [5] i [L] podłączony jest termistor. Jeśli wartość rezystancji przekracza poziom alarmowy, falownik załącza alarm. Gdy temperatura silnika spadnie, rezystancja termistora wystarczająco się zmieni, aby umożliwić skasowanie błędu. W celu skasować alarm, należy nacisnąć przycisk STOP/Reset. |