Falowniki OMRON - dystrybucja

Websystem - Zwoleń tel. 601-747-565

Funkcja biegu w prawo/zatrzymania i biegu w lewo/zatrzymania

Kiedy zacisk wejściowy z przypisaną funkcją [FW]- (Rozkaz ruchu-bieg w prawo Zatrzymanie) jest aktywny (zwora między L i 1) falownik wykonuje komendę biegu w prawo. W przypadku, kiedy zacisk wejściowy z przypisaną funkcją [FW] nie jest aktywny falownik wykonuje komendę zatrzymania silnika. Podobna procedura sterowania dotyczy zacisku z przypisana funkcją [RV]. Gdy funkcja [RV] jest aktywna (zwora między L i 2) falownik wykonuje komendę biegu w lewo, gdy nie jest aktywna falownik realizuje komendę zatrzymania silnika.

 

Kod funkcji Symbol funkcji Nazwa funkcji Stan Opis
00 FW Rozkaz ruchu-bieg w prawo/Zatrzymanie ZAŁ

falownik jest w trybie pracy,

silnik jest napędzany w prawo

WYŁ

falownik jest w trybie zatrzymania,

silnik zatrzymuje się

01 RV Rozkaz ruchu-bieg w lewo/Zatrzymanie ZAŁ

falownik jest w trybie pracy,

silnik jest napędzany w lewo

WYŁ

falownik jest w trybie zatrzymania,

silnik zatrzymuje się

Funkcje odpowiadające wejściom: C001~C005

Przykład (zaciski wejściowe [1] i [2] są skonfigurowane jak na rysunku)

Funkcja biegu falownika Omron JX

Wymagane nastawy: A002 = 01

Uwagi:

• Kiedy jednocześnie na wejścia falownika podana jest komenda biegu w prawo i biegu w lewo falownik wchodzi w tryb zatrzymania

• Kiedy zacisk związany z [FW] lub [RV] jest skonfigurowany jako normalnie zamknięty, to rozruch silnika nastąpi, kiedy zacisk ten nie będzie podłączony do [L].

 

 NOTATKA: W parametrze F004 - wybór kierunku obrotów silnika- ustala się , w którym kierunku będzie się obracał silnik po załączeniu przycisku RUN, w sytuacji , kiedy miejsce zadawania rozkazu ruchu ( parametr A002) jest ustawione na panel falownika. Parametr ten nie wpływa w żaden sposób na funkcję zacisków wejściowych [RV] i [FW].

 OSTRZEŻENIE: Po załączeniu zasilania na falownik, w przypadku kiedy komenda pracy silnika ([RV] lub [FW]) jest stale uaktywniona, silnik rozpocznie rozruch. Taka sytuacja może powodować niebezpieczeństwo. Dlatego przed załączeniem zasilania sprawdź czy komenda pracy silnika nie jest aktywna.

 

Drukuj