Funkcja hamowania dynamicznego DC
Uaktywnienie zacisku z przypisaną funkcją [DB] (podanie potencjału zacisku z przypisaną funkcją [DB] na zacisk L) umożliwia hamowanie silnika z wykorzystaniem napięcia stałego. Chcąc wykorzystać funkcję hamowania dynamicznego ustaw najpierw wymienione poniżej parametry:
A053 - Czas oczekiwania do rozpoczęcia hamowania dynamicznego. Zakres nastawy od 0,1 do 5,0s
A054 - Siła hamowania dynamicznego. Zakres nastawy od 0 do 100%
Rysunki umieszczone poniżej pomogą zrozumieć działanie funkcji hamowania dynamicznego w zależności od pożądanego wariantu pracy.
Wariant 1 - Zacisk z przypisaną funkcją [FW] lub [RV] jest aktywny, silnik pracuje z określoną częstotliwością. Kiedy uaktywnimy również funkcję [DB] przeprowadzane jest hamowanie dynamiczne. W momencie wyłączenia funkcji [DB] falownik ponownie napędza silnik do ustawionej wartości częstotliwości.
Wariant 2 - Rozkaz biegu jest zadawany z panelu cyfrowego falownika. Kiedy uaktywnimy funkcję [DB] przeprowadzane jest hamowanie dynamiczne a rozkaz biegu przestaje być aktywny. W momencie wyłączenia funkcji [DB] falownik pozostaje w trybie zatrzymania.
Wariant 3 - Rozkaz biegu jest zadany z panelu cyfrowego falownika. Kiedy uaktywnimy funkcję [DB] hamowanie dynamiczne jest realizowane po upływie zwłoki czasowej ustawionej w parametrze A053. Silnik w czasie upływu tej zwłoki zatrzymywany jest wolnym wybiegiem. W momencie wyłączenia funkcji [DB] falownik pozostaje w trybie zatrzymania.
Kod funkcji | Symbol funkcji | Nazwa funkcji | Stan | Opis | |
07 | DB | Hamowanie dynamiczne DC | ZAŁ | Silnik zwalnia i hamuje dynamicznie tj. z wykorzystaniem napięcia stałego | |
WYŁ | Hamowanie dynamiczne nie jest aktywne | ||||
Dostępne dla wejść: | C001~C005 |
Przykład (wymagana jest konfiguracja wejścia)
|
|||
Wymagane nastawy | A053, A054 | ||||
Uwagi: • Nie używaj funkcji hamowania dynamicznego w sposób ciągły przez dłuższy okres czasu w przypadku kiedy nastawa siły hamowania dynamicznego A054 jest wysoka ( zależnie od aplikacji). • Nie używaj funkcji hamowania dynamicznego w miejsce hamulca elektromagnetycznego. Funkcja [FB] została stworzona do usprawnienia procesu zatrzymania. Do zatrzymywania silnika przy dużym obciążeniu wału używaj hamulców mechanicznych. |
|||||