Funkcja impulsowego załączania i wyłączania biegu silnika
Funkcję tą stosuje się do przemysłowego sterowania pracą silnika. Funkcja ta wykorzystuje dwa wejścia programowalne do impulsowego załączania i wyłączania biegu silnika oraz trzecie wejście przełączalne, do zmiany kierunku ruchu (obroty prawe/lewe). Dla zastosowania tej funkcji należy wpisać kod 20 [STA]- start impulsowy, kod 21[STP]- stop impulsowy, i kod 22 [F/R]- zmiana kierunku biegu silnika, pod trzy dowolne zaciski wejściowe. Sygnał rozkaz biegu/zatrzymanie silnika uzyskuje się przez impulsowe zwieranie/rozwieranie zacisku L z odpowiednim zaciskiem z przypisaną funkcją [STA] lub [STP]. Upewnij się czy parametr A002 -zadawanie rozkazu ruchu ustawiony jest na wartość 01 (listwa zaciskowa).
Jeśli twoja aplikacja wymaga sterowania silnika za pomocą styków przełącznych, to wykorzystuj do tego funkcje [FW] -bieg w prawo lub [RV] -bieg w lewo.
Funkcja [STA] reaguje na zmianę stanu wejścia tylko ze stanu niskiego na wysoki (dla sterowania wspólnym plusem). Zmiana tego stanu z niskiego na wysoki powoduje wydanie rozkazu biegu dla silnika (przejście ze stanu wysokiego na niski nie powoduje żadnego efektu). Funkcja zmiany kierunku obrotów silnika [F/R] (podobnie jak funkcji STP - impulsowy stop) reaguje na poziom sygnału i zostanie uaktywniona zarówno przez zmianę stanu wejścia ze stanu niskiego na wysoki jak i ze stanu wysokiego na stan niski.
Kod funkcji | Symbol funkcji | Nazwa funkcji | Stan | Opis |
20 | STA | Impulsowe załączanie | ZAŁ | Po impulsowym załączeniu zestyku, falownik dokonuje rozruchu silnika z czasem przyspieszania |
WYŁ | Nie ma możliwości rozruchu silnika | |||
21 | STP | Impulsowe wyłączanie | ZAŁ | Nie ma możliwości rozruchu silnika |
WYŁ | Po impulsowym wyłączeniu zestyku, falownik dokonuje hamowania silnika z czasem zwalniania | |||
22 | F/R | Zmiana kierunku ruchu | ZAŁ | Wybrany prawy kierunek obrotów silnika |
WYŁ | Wybrany lewy kierunek obrotów silnika | |||
Dostępne dla wejść: | C001~C005 |
Przykład (zaciski [5],[4],[3] wymagają konfiguracji)
|
||
Wymagane nastawy | A002 = 01 | |||
Uwagi: • W funkcji STP -stop impulsowy możliwa jest zmiana logiki zestyku. Fabrycznie, po wpisaniu funkcji STP pod zacisk wejściowy , sygnał [STP] jest nieaktywny gdy połączenie L i zacisku z [STP] jest zamknięte (logika N.Z.). Rozwarcie tego połączenia powoduje zatrzymanie silnika. Rozwiązanie takie zabezpiecza przed możliwością zerwania połączenia i niemożliwością zatrzymania napędu. • W przypadku przypisania funkcji impulsowego załączanie /wyłączania biegu silnika pod zaciski wejściowe, funkcje listwy zaciskowej [FW] i [RV] są niedostępne. |