Falowniki OMRON - dystrybucja

Websystem - Zwoleń tel. 601-747-565

Funkcja impulsowego załączania i wyłączania biegu silnika

Funkcję tą stosuje się do przemysłowego sterowania pracą silnika. Funkcja ta wykorzystuje dwa wejścia programowalne do impulsowego załączania i wyłączania biegu silnika oraz trzecie wejście przełączalne, do zmiany kierunku ruchu (obroty prawe/lewe). Dla zastosowania tej funkcji należy wpisać kod 20 [STA]- start impulsowy, kod 21[STP]- stop impulsowy, i kod 22 [F/R]- zmiana kierunku biegu silnika, pod trzy dowolne zaciski wejściowe. Sygnał rozkaz biegu/zatrzymanie silnika uzyskuje się przez impulsowe zwieranie/rozwieranie zacisku L z odpowiednim zaciskiem z przypisaną funkcją [STA] lub [STP]. Upewnij się czy parametr A002 -zadawanie rozkazu ruchu ustawiony jest na wartość 01 (listwa zaciskowa).

Jeśli twoja aplikacja wymaga sterowania silnika za pomocą styków przełącznych, to wykorzystuj do tego funkcje [FW] -bieg w prawo lub [RV] -bieg w lewo.

Funkcja [STA] reaguje na zmianę stanu wejścia tylko ze stanu niskiego na wysoki (dla sterowania wspólnym plusem). Zmiana tego stanu z niskiego na wysoki powoduje wydanie rozkazu biegu dla silnika (przejście ze stanu wysokiego na niski nie powoduje żadnego efektu). Funkcja zmiany kierunku obrotów silnika [F/R] (podobnie jak funkcji STP - impulsowy stop) reaguje na poziom sygnału i zostanie uaktywniona zarówno przez zmianę stanu wejścia ze stanu niskiego na wysoki jak i ze stanu wysokiego na stan niski.

Funkcja impulsowego załączania i wyłączania biegu silnika falownikiem Omron JX

 

Kod funkcji Symbol funkcji Nazwa funkcji Stan Opis
20 STA Impulsowe załączanie ZAŁ Po impulsowym załączeniu zestyku, falownik dokonuje rozruchu silnika z czasem przyspieszania
WYŁ Nie ma możliwości rozruchu silnika
21 STP Impulsowe wyłączanie ZAŁ Nie ma możliwości rozruchu silnika
WYŁ Po impulsowym wyłączeniu zestyku, falownik dokonuje hamowania silnika z czasem zwalniania
22 F/R Zmiana kierunku ruchu ZAŁ Wybrany prawy kierunek obrotów silnika
WYŁ Wybrany lewy kierunek obrotów silnika
Dostępne dla wejść: C001~C005

Przykład (zaciski [5],[4],[3] wymagają konfiguracji)

Zaciski funkcji impulsowego załączania i wyłączania biegu silnika falownikiem Omron JX

Wymagane nastawy A002 = 01

Uwagi:

• W funkcji STP -stop impulsowy możliwa jest zmiana logiki zestyku. Fabrycznie, po wpisaniu funkcji STP pod zacisk wejściowy , sygnał [STP] jest nieaktywny gdy połączenie L i zacisku z [STP] jest zamknięte (logika N.Z.). Rozwarcie tego połączenia powoduje zatrzymanie silnika. Rozwiązanie takie zabezpiecza przed możliwością zerwania połączenia i niemożliwością zatrzymania napędu.

• W przypadku przypisania funkcji impulsowego załączanie /wyłączania biegu silnika pod zaciski wejściowe, funkcje listwy zaciskowej [FW] i [RV] są niedostępne.

 

Drukuj