Falowniki OMRON - dystrybucja

Websystem - Zwoleń tel. 601-747-565

Wykrywanie i usuwanie usterek

W tabeli poniżej umieszczone sa typowe usterki w falowniku i sposoby ich usuwania:

Symptom Prawdopodobna przyczyna Środki zaradcze
Silnik nie pracuje Nie ma napięcia na wyjściach U, V, W falownika

• Sprawdź czy wybrane jest poprawnie źródło zadawania częstotliwości wyjściowej falownika (parametr A001)?

• Sprawdź czy wybrane jest poprawnie źródło zadawania ruchu (parametr A002)?

• Ustaw odpowiednią wartość parametru A001

• Ustaw odpowiednią wartość parametru A002

Czy źródło zasilania falownika jest podłączone do zacisków L1, L2 i L3 (N)?Jeśli tak to czy pali się kontrolka POWER?

• Sprawdź zaciski L1, L2, L3 (N) oraz U, V, W

• Włącz zasilanie falownika lub sprawdź bezpieczniki

Sprawdź czy wyświetlany jest komunikat błędu E X X ? • Naciśnij przycisk  i sprawdź przyczynę błędu. Następnie naciśnij przycisk RESET.

• Sprawdź czy poprawnie oprogramowałeś zaciski wejściowe?

• Czy wydany został rozkaz ruchu (RUN)?

• Czy zacisk z przypisaną funkcją FW (lub RV) jest połączony z L?

• Sprawdź funkcje zacisków wejściowych określonych funkcjami C001 - C005

• Wydaj rozkaz ruchu (RUN)

• Połącz zacisk FW (lub RV) z zaciskiem L (dotyczy to przypadku, gdy rozkaz ruchu wydawany jest z listwy zaciskowej

• Czy za pomocą funkcji F001 ustawiłeś odpowiednią częstotliwość- wyjściową?

• Czy zaciski zadawania częstotliwości H, O i L podłączone są do potencjometru?

• Ustaw częstotliwość wyjściową

• Gdy wybrane jest zadawanie częstotliwości z potencjometru to połącz go odpowiednio z zaciskami H, O i L i ustaw częstotliwość wyjściową (O>0).

Sprawdź czy nie jest włączony rozkaz RS/FRS • Wyłącz rozkaz RS/FRS
Jest napięcie na wyjściu U, V, W falownika Czy obciążenie silnika nie jest zbyt duże? • Zmniejsz obciążenie silnika.
Używasz opcjonalnego panelu zdalnego sterowania (SRW). Sprawdź czy prawidłowo skonfigurowano połączenie pomiędzy panelem sterowania a falownikiem • Sprawdź typ wpisanego panelu
Silnik wiruje w przeciwnym kierunku

• Sprawdź poprawność-połączenia zacisków wyjściowych U, V i W

• Czy kolejność połączeń przewodów fazowych do silnika jest zgodna z oczekiwanym kierunkiem obrotów silnika?

• Połącz wyjścia U, V, W falownika z odpowiadającymi im zaciskami U, V, W silnika FWD=U-V-W i REV=U-W-V

• Czy zaciski sterujące kierunkiem obrotów połączone są prawidłowo?

• Czy parametr F004 ustawiony jest prawidłowo?

• Zacisk FW powoduje bieg w przód a zacisk RV powoduje bieg w tył

• Ustaw parametr F004 kierunek obrotów silnika.

 

Symptom Prawdopodobna przyczyna Środki zaradcze
Prędkość obrotowa silnika nie zwiększa się do oczekiwanej wartości. Jeśli używasz sygnału analogowego do zadawania częstotliwości to sprawdź czy jest sygnał na zaciskach [O] lub [OI]

• Sprawdź okablowanie

• Sprawdź potencjometr

Czy moment obciążenia nie jest zbyt duży?

• Zmniejsz moment obciążenia

• Jeśli moment obciążenia będzie zbyt wysoki to zadziała zabezpieczenie falownika i prędkość obrotowa będzie niższa niż wartość ustawiona

Czy nie jest wprowadzone ograniczenie częstotliwości wyjściowej?

• Sprawdź nastawę częstotliwości maksymalnej w parametrze A004

• Sprawdź nastawę górnej granicy regulacji częstotliwości w parametrze A061

Niestabilne obroty silnika

• Czy nie ma zbyt dużych zmian obciążenia silnika?

• Czy nie ma zbyt dużych wahań napięcia zasilania?

• Czy przyczyną nie jest "dziwne zachowanie się" zadajnika częstotliwości (np. potencjometru)?

• Zwiększ moc zarówno silnika jak i falownika

• Zmniejsz wahania napięcia

• Dokonuj "delikatnych" zmian częstotliwości lub użyj funkcji częstotliwości zabronionej do wycięcia z charakterystyki U/f niepożądaną częstotliwość

Prędkość silnika nie jest dopasowana do falownika

• Czy poprawnie ustawiona jest częstotliwość maksymalna A004?

• Czy w D001 wyświetlana jest oczekiwana wartość częstotliwości?

• Dopasuj charakterystykę U/f do wymagań silnika

• Sprawdź parametry skalujące sygnał wejściowy analogowy zadający częstotliwość (np. parametry A011do A014).

Nieprawidłowe wartości parametrów Falownik nie zapamiętuje zmian nastaw parametrów. Czy wyłączyłeś falownik bez naciśnięcia przycisku  po zmodyfikowaniu parametru falownika? Wprowadź nową wartość-parametru i naciśnij przycisk 
Parametry są zapisywane do pamięci EEPROM po wyłączeniu zasilania. Czy czas pomiędzy wyłączeniem a włączeniem zasilania jest krótszy niż 6 sek. Wyłącz falownik na 6 sekund lub dłużej po modyfikacji nastaw falownika
Nie przyjmuje nastaw z panelu kopiującego Czy napięcie zasilania falownika zostało wyłączone na dłużej niż 6 sek. po zmianie paneli z REMT na INV? Ponownie skopiuj nastawy do falownika i wyłącz zasilanie na więcej niż 6 sek
Nastawy falownika nie zmieniają się Nie można ustawiać parametrów Czy dokonywano zmian parametrów , które nie mogą być edytowane podczas biegu silnika? Zatrzymaj silnik (np. przyciskiem STOP) i spróbuj dokonać zmian parametrów
Nie można zmienić nastaw falownika Czy włączona jest blokada programowa falownika? Rozewrzyj połączenie między zaciskiem SFT a L lub sprawdź nastawę parametru B031

 

Drukuj